Grønt flag

Grøn vision

På grund af mennesket, ser vi ude i verden en stigende grad af arter der forsvinder. Det er vigtigt at arbejde på en mere mangfoldig natur, hvor der er plads til mange forskellige dyrearter. At dyr forsvinder ude i verden, har vi meget lidt indflydelse på. men vi kan på skolen, arbejde for et mere mangfoldigt dyreliv. Dermed også lærer eleverne at der er noget de kan gøre, for at naturen bliver mere mangfoldigt, og på den måde lærer dem værdien af en mangfoldig natur.

Vi vil lade væltede træer, klippede grene, og andet kompost der ellers vil blive kørt væk, forblive samlet på jorden, til gavn for biodiversiteten i økosystemet.

Vores målsætning er:
- Gøre eleverne bevidste om deres egen rolle i forhold til forurening af naturen
- At øge biodiversiteten på skolen